25.05.2006, 11:25

Wódka Luksusowa najlepsza na świecie już po raz szósty!

Wódka Luksusowa najlepsza na świecie już po raz szósty!

Wódka Luksusowa, najstarsza polska wódka ziemniaczana, już po raz szósty z rzędu zdobyła złoty medal w międzynarodowym konkursie jakości Monde Selection w Brukseli. W tym roku marka uhonorowana została także wyróżnieniem specjalnym "International High Quality Trophy" przyznawanym przez kapitułę konkursu firmom, które przez sześć kolejnych lat otrzymywały złoty medal w swojej kategorii.

Międzynarodowe grono ekspertów badające walory smakowe alkoholi z całego świata nagrodziło wódkę Luksusowa za jej łagodny smak, zapach, klarowność i barwę oraz zgodność procesów produkcyjnych ze standardami ISO.

„Tegoroczny złoty medal dla wódki Luksusowa w tak prestiżowym konkursie i wyróżnienie ’International High Quality Trophy’ są dla całej firmy niezwykle cenne także dlatego, że w tym roku V&S Luksusowa Zielona Góra SA obchodzi swoje 60-lecie, a Luksusowa jest naszą sztandarową marką. W zeszłym roku wprowadziliśmy na rynek wódkę Luksusowa w ulepszonej recepturze nadającej wódce jeszcze bardziej łagodny smak i w uszlachetnionym opakowaniu. Jury konkursu Monde Selection 2005 doceniło tę zmianę. W tym roku cieszymy się z utrzymania wysokiej pozycji w ocenach niezależnych specjalistów.” – mówi Krzysztof Grudziński, Prezes Zarządu V&S Luksusowa Zielona Góra SA. Moją ambicją jest budowanie silnej pozycji polskiej wódki na świecie i ekspertyzy w dziedzinie jej produkcji. Rokroczne nagrody dla wódki Luksusowa są dla mnie dowodem, że wódki z Polski mogą konkurować z cenionymi światowymi markami i wygrywać.” – dodaje.

Marka Luksusowa jest zaliczana do nielicznego grona tzw. milionerów. Jej sprzedaż za rok 2005 wyniosła 1 147 127 9-litrowych kartonów, z czego 15% przeznaczonych było na eksport. W tej chwili wódka Luksusowa obecna jest w Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, Francji, w Niemczech i Australii, a nawet w Izraelu.


Informacje dodatkowe:


Monde Selection jest najstarszą na świecie i najbardziej reprezentatywną, niezależną organizacją badającą jakość produktów żywnościowych z całego świata w certyfikowanych laboratoriach. Głównym parametrem decydującym o opinii o produkcie jest „jakość smaku”.

Coroczny konkurs Monde Selection jest wydarzeniem, podczas którego spośród produktów wytwarzanych na całym świecie od 1961 roku wyłaniane są te najwyższej sprawdzonej jakości, a nagrody wręczane są laureatom podczas międzynarodowej gali, która w tym roku odbędzie się 25 czerwca w Pradze.

W pierwszym etapie konkursu oceny dokonują członkowie komitetu Instytutu Jakości. W drugim etapie, produkty testowane są przez Radę Naukową, która dopuszcza je bądź nie, do oceny przez wyspecjalizowanych w danej branży ekspertów. Produkty są oceniane pod kątem walorów organoleptycznych (smak, zapach, zharmonizowanie) oraz poddawane są badaniom laboratoryjnym. W ostatnim etapie oceny, komisja dokonuje klasyfikacji produktów i decyduje o przyznaniu nagrody. Odpowiednie badania przeprowadzają następujące laboratoria i firmy badawcze: BRUCEFO (Research Center for the Food Industries), INSTITUT MEURICE (Institute for the Fermenting and Brewery Industries Research & Development dept.) oraz EUROFOOD (Specialized Consultants for the Consultants S.A. Food Industries and Food Safety).

www.monde-selection.com


***

Receptura wódki Luksusowa powstała w 1928 r. Od tego czasu marka jest stale obecna
na polskim rynku, a stopniowo zyskała popularność także w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Australii. Dziś jest najstarszą polską wódką ziemniaczaną.

Głównym surowcem w produkcji wódki Luksusowa niezmiennie od początku jej istnienia są ziemniaki rosnące na najżyźniejszych glebach w Polsce oraz woda pochodząca obecnie z ekologicznie czystych źródeł w okolicach Zielonej Góry. To dzięki niepowtarzalnym walorom ziemniaków jako surowca do produkcji spirytusu Luksusowa jest tak delikatna. Swą wyjątkową łagodność wódka zawdzięcza ponadto najwyższej jakości spirytusowi spośród wyróżnianych: zwykłego, wyborowego i luksusowego. Jej nazwa pochodzi właśnie od spirytusu luksusowego. Dzięki składnikom używanym w produkcji oraz stałej kontroli jakości w procesie wytwarzania wódce Luksusowa niezmiennie towarzyszą atrybuty łagodności i czystości.

Od powstania marki jej charakterystycznym elementem jest także opakowanie. Cechami, które zostały zachowane do dziś, są: butelka o podstawie kwadratu oraz wąska, pionowa etykieta w kształcie gotyckiego okna. Choć wizerunek wódki zmieniał się przez lata, te atrybuty ulegały jedynie doskonaleniu ze względów zarówno wizerunkowych, jak i jakościowych.

17 marca 2004 r. wprowadzono na rynek wódkę Luksusową o nowym obliczu. Teraz lepiej wyeksponowane medale podkreślają jakość produktu, nowa kolorystyka etykiety umożliwia lepsze wyróżnienie na półce, a bardziej strzelisty kształt podkreśla charakter marki i lepiej prezentuje klarowność wódki. Uszlachetnione logo marki uwydatnia polskie pochodzenie i miejsce produkcji, a hologram zapewnia gwarancję jakości wódki Luksusowa. Dziś ponadto nowa butelka Luksusowej produkowana jest z cienkościennego szkła, które w połączeniu z jej kształtem umożliwia szybsze chłodzenie płynu.

***

V&S Luksusowa Zielona Góra SA jest producentem wódek czystych takich jak: Polska Wódka, Pan Tadeusz oraz wódek smakowych: Polska Wiśniowa, Polska Gorzka, Siwucha, jak również Ginu Lubuskiego, Dark Whisky, Capri Bitter oraz brandy: Carignac, Robespierre. W ofercie firmy znajdują się także rumy, likiery i kremy. Koncern jest również importerem takich światowych marek jak Absolut (V&S Absolut Spirits), The Finest Scotch Whisky, The Famous Grouse oraz luksusowej marki – single malt whisky The Macallan.

W maju 2003 r. producent dołączył do V&S Group, który jest jednym z największych na świecie producentów i dystrybutorów alkoholu (w tym win). W asortymencie firmy znajdują się marki globalne (jak choćby ABSOLUT) oraz lokalne, które dystrybuowane są na wielu międzynarodowych rynkach. Grupa ma obecnie 12 oddziałów na całym świecie
i sprzedaje swoje produkty na 125 rynkach. Firma zatrudnia 2200 pracowników, a wyniki sprzedaży za rok 2004 wyniosły 9 300 000 000 koron szwedzkich. Firma matka, V&S Vin & Sprit AB (publ.), jest firmą państwową należącą do szwedzkiego Skarbu Państwa.

www.vsluksusowa.pl



Dodatkowych informacji udzielają:

 

Arkadiusz Dobosz
Manager Marki Luksusowa
V&S Luksusowa Zielona Góra SA
Tel: (22) 335 22 28
E-mail: Arkadiusz.Dobosz@vsluksusowa.pl